„Šī ir īpaša diena mums, un vēl īpašāka visai elektroauto attīstībai," uzsver autoinženieru uzņēmuma OSC dibinātājs un galvenais konstruktors Andris Dambis. Šī paša gada aprīlī prezentētā elektriskas piedziņas rallijreidu auto ideja astoņos spraiga darba un risinājumu meklējumu mēnešos ieguvusi reālas aprises un svaru. Gatavais OSCar eOvisā trīs tonnu diženumā šodien pirmo reizi stājas preses, ekspertu un augsti stāvošu personu priekšā, lai decembra vidū dotos tālajā ceļā uz Dienvidameriku, kur 2012. gada janvārī piedalīsies planētas grūtākajās izturības autosacīkstēs - Dakāra 2012.
Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed
Tehniskie nezināmie aprēķināti OSCar eO konstrukcija ir unikāla ne tikai ar tās koncepciju vien. Neviens agrāk nav mēģinājis uzbūvēt šādu automobili. Lai radītu darboties spējīgu pilnpiedziņas automašīnu ar elektrisku motoru un akumulatoriem, kas spētu izturēt 600 - 700 km garus ātrumposmus grūti pārvaramos apvidos, OSC inženieriem faktiski nācās no jauna izgudrot automašīnu. „Mēs gatavojāmies tam, ka eO būves gaitā nāksies ieviest izmaiņas konstrukcijā, un tā arī notika," atzīst A. Dambis. Sākotnējo 2 elektromotoru vietā vēlāk tika nolemts izmantot vienu, tā atgriežoties pie nepieciešamības izmantot pārnesumkārbu, no kuras sākotnēji bija iecerēts atteikties. Tagad OSCar eO uz priekšu dzen viens 210 kW elektromotors, savukārt otrs savienots ar aizmugurē uzstādīto iekšdedzes dzinēju un kalpo kā ģenerators akumulatoru lādēšanai. Akumulatorus eO būvei piegādāja Ķīnas uzņēmums Winston Battery, savukārt 3,5 litru V6 dzinēju palīdzēja sagādāt Nissan dīleris Skandi Motors.
Elektroautomobīļa radītāji - Andris Dambis un Māris Saukāns. Foto: Aigars Tīdmanis
eO tuksnesī būs spēcīgs tehniskais atbalsts Lai sekmīgi izpildītu komandas izvirzīto un Dakāras organizatoru apstiprināto uzdevumu finišēt 2012. gada maratonā, Team Latvia izmantos pārdomātu atbalsta un tehniskās palīdzības automašīnu taktiku. OSCar eO ar starta numuru 370, ko vadīs Andris Dambis un Māris Saukāns pastāvīgi pavadīs rallijreidos pārbaudīta automašīna OSCar O3. To pilotēs Krievijas autosportists Antons Grigorovs. Viņa stūrmanis būs Ainārs Princis, kurš startējis vairākos Dakaras rallijos un pirmajā Dienvidmerikas maratonā 2009. gadā kopā ar Jāni Āzi izcīnījis augsto 24. vietu. A. Grigorova pilotētajam auto 2012. gada sacīkstēs piešķirts starta numurs 467. Komandas sastāvā brauks arī DAF markas smagā automašīna, ar starta numuru 574., kas pieteikta sacīkšu ieskaitē, tādējādi dodot iespēju piekļūt eO trasē. Šo automašīnu komandēs Francijas, Beļģijas un Latvijas apvienotā ekipāža Jean-Charles Mauri/Jean- Claude Kaket /Kaspars Dambis . Bez tam Team Latvia pilnvērtīgam startam sagatavotas divas smagās tehniskās palīdzības automašīnas un divi 4x4 Nissan pikapi. Team Latvia kopējais dalībnieku skaits ir 20, un tie pārstāv Latviju, Krieviju, Franciju un Beļģiju.
Dakāra 2012 - vēl plašāka ģeogrāfija un nezināms apvidus Savā 2012. gada izlaidumā Dakāras rallijreids pirmo reizi atstās nu jau ierastās Argentīnas un Čīles robežas, lai finišētu Peru galvaspilsētā Limā. Rallijreids tradicionāli startēs 1. janvārī, taču nevis Buenosairesā, bet gan 400 km attālajā kūrortpilsētā Mardelplatā (Mar del Plata). Pēc gandrīz 9000 kilometriem un 14 dažāda garuma un sarežģītības etapiem tas sasniegs finišu 15. janvārī. Etapos iekļauto ātrumposmu garums variē no 29 līdz pat 557 kilometriem, taču pat īsu ātrumposmu dienās jārēķinās ar nogurdinošiem, simtiem kilometru gariem pārbraucieniem.
Vārds vai segvārds:*
Skaitlis "7":*
Komentārs:*
Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.