ogresfakti Publicēts: 2011-12-22 20:49:00 / Pašvaldība
Ziņot redakcijai
Ķeguma novada pašvaldībā, tāpat kā daudzās citās, šobrīd tiek ieviesta elektroniskā lietvedība.
Ķeguma novada domes priekšsēdētājs Roberts Ozols norāda, ka elektroniskās lietvedības ieviešanas laikā apmēram pusgadu dokumentācija domē faktisi tiks kārtota divās – papīra un elektroniskā formā. Šis laiks pašvaldībā īpaši saspringts, jo pārejas posmā dubultojoties lietvežu darba apjomam, nepastāv iespēja palielināt ne to skaitu, ne darba algu.
Nenoliedzami, elektroniskajai lietvedībai ir arī pozitīvas iezīmes – sakārtota, vieglāk kontrolējama dokumentācija, kurā viegli atrast vajadzīgo, mazāk iespēju ko aizmirst vai pazaudēt, resursu ietaupījums (mazāk jādrukā uz papīra, līdz ar to patērējot mazāk darbinieku laika, papīra utml.). Jau šobrīd uz domes sēdēm lēmumprojekti netiek drukāti, bet deputātiem pieejami elektroniskā formā.
Skaidrs ir viens – pārejai uz elektronisko lietvedību agri vai vēlu ir jānotiek. Šobrīd tā vēl nav obligāta, tomēr, atliekot līdz pēdējam brīdim, kad to jau pieprasīs normatīvie akti, daudzas lietas var nākties darīt lielā steigā un, iespējams, pāri pašvaldības resursiem. “Neesam ļoti steigušies un neskrienam vilcienam pa priekšu, bet arī atpalikt nevajadzētu, jo tad elektroniskās lietvedības ieviešana būs sarežģīta,” norāda R.Ozols. |