Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

ogresfakti
  Publicēts: 2011-10-06  10:20:00 / Sabiedrība
 
 Ziņot redakcijai  

53% Latvijas iedzīvotāju, iegādājoties saldumus, nedomā par to veselīgumu, liecina SIA G.Miežis Ārsts veiktais pētījums. Produkta cena, derīguma termiņš un svars ir galvenie aspekti, kam patērētāji pievērš uzmanību, iegādājoties našķus. Interesanti, ka tikai piektā daļa aptaujāto pievērš uzmanību saldumu kaloriju daudzumam. 

“Vecākiem un viņu bērniem ikdienā būtu jāpievērš lielāka uzmanība veselīga uztura izvēlei un aktīvam dzīvesveidam, kas ir liekā svara un aptaukošanās pamatā. Bērni jau agrīnā vecumā būtu jāradina pie veselīgu saldumu lietošanas paradumiem, izvairoties no tādiem našķiem kā smalkmaizītēm, dražejām, čipsiem, saldinātiem dzērieniem un citiem saldumiem, kas satur daudz tauku un krāsvielu. Tā vietā ieteicams bērnam dot Hematogenu, graudu batoniņus vai augļus,” uzsver Gerda Lielause, pediatre, ģimenes ārste.

Pētījums atklāj, ka ģimenēs ar bērniem saldumu lietošanas paradumi kopumā būtiski neatšķiras no vidējām tendencēm – 31% aptaujāto iedzīvotāju ar bērniem vienu līdz trīs reizes nedēļā uzturā lieto smalkmaizītes, kūkas un šokolādi, 28% izvēlas cepumus, savukārt 23% – biezpiena sieriņus. Biežāk nekā vidēji par iegādāto našķu veselīgumu domā sievietes (51%) un iedzīvotāji ar vidēji augstiem un augstiem ienākumiem (36%). Zīmīgi, ka pilsētnieki daudz vairāk domā par saldumu izvēli nekā laucinieki, attiecīgi 51% un 33%.

“Īpaši svarīgi ir sekot līdzi uzturam, bērnam uzsākot skolas gaitas – 7 līdz 10 gadu vecumā. Šajā laikā bērniem ir vajadzīga lielāka enerģija fiziskai un garīgai attīstībai. Lietojot uzturā saldumus ar palielinātu tauku un cukura daudzumu, pastāv ne tikai lielāka aptaukošanās iespēja, bet arī pastiprināts nogurums un miegainība,” atzīmē Gerda Lielause.

90% no aptaujātajiem iedzīvotājiem norāda, ka būtiskākais faktors, iegādājoties saldumus, ir to cena. Nākamais kritērijs ir derīguma termiņš (82%) un daudzums (76%). Interesanti, ka cilvēki daudz vairāk pievērš uzmanību produktu dizainam (53%), nekā kaloriju daudzumam (20%), kā rezultātā bieži vien iegādājas neveselīgākus saldumus.

Pētījums veikts šī gada septembrī sadarbībā ar Omnicom Media Group Latvia, aptaujājot 970 respondentus Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku teritorijās.




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības