Ogres novada domes preses dienests Publicēts: 2011-06-22 11:43:00 / Izglītība
Ziņot redakcijai
Šā gada 1.martā Ministru kabinets izdeva rīkojumu par Ogres Amatniecības vidusskolas, Ogres Meža tehnikuma un Ogres Profesionālās vidusskolas reorganizāciju, apvienojot tās un izveidojot jaunu ministrijas padotībā esošu skolu – Ogres Valsts tehnikumu, kas turpmāk pretendēs uz profesionālās kompetences centra statusu.
Skolu reorganizācija ar 2011. gada 1. septembri neietekmēs profesionālās izglītības programmu īstenošanu – jaunu audzēkņu uzņemšana notiek atbilstoši plānotajam katrā reorganizācijā iesaistītajā skolā; pašreizējie audzēkņi turpinās apgūt attiecīgās izglītības programmas esošajā ģeogrāfiskajā vietā un mācību ēkās, tikai skola būs mainījusi nosaukumu.
Ogres Profesionālā vidusskola ar jauno mācību gadu iegūs ne tikai jaunu nosaukumu, bet īstenos arī jaunu izglītības programmu “Klientu apkalpošanas speciālists”. Tā šobrīd ir viena no vispieprasītākajām profesijām, jo dažādu produktu vai pakalpojumu veiksmīgā pārdošanā ir ieinteresēts katrs uzņēmējs. Bieži vien tieši klientu apkalpošanas speciālista māka pārdot kādu produktu var būt pelnoša biznesa pamatā.
Īpaša vērība tiks veltīta padziļinātu zināšanu apguvei menedžmentā, biznesa ētikā, lietišķajā etiķetē un organizācijas saskarsmes psiholoģijā. Pašsaprotama ir datorprasmju un profesionālo svešvalodu – angļu un krievu valodas apguve. Jaunieši iegūs padziļinātas zināšanas arī grāmatvedībā, lietvedībā, kā arī juridiskās zināšanas. Padziļināti tiks apgūtas administratīvās tiesības, komerctiesības, patērētāju tiesības un darba tiesības.
Praktisko iemaņu apgūšana notiks konkrētos uzņēmumos. Skolai ir perspektīvas vienošanās ar finanšu kompāniju “SEB banka”, Latvijā lielāko telekomunikāciju uzņēmumu “LATTELECOM’’ par prakšu vietu nodrošināšanu jauniešiem. Praktiskā apmācība notiks arī dažādos datortehnoloģiju un elektronikas uzņēmumos, jo atbalstu klientu apkalpošanas speciālistu praktiskai sagatavošanai ir izteikušas Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA) un Latvijas Elektrotehnikas un elektronikas rūpniecības (LETERA) asociācija. Pēc skolas beigšanas profesionāli zinošākajiem jauniešiem minētajos uzņēmumos tiks nodrošinātas arī darbavietas!
Katra skolā apgūstamā izglītības programma ir unikāla, arī šogad jaunieši bijuši aktīvi un sasnieguši savas virsotnes, piemēram, ikgadējā RTU Elektronikas un telekomunikāciju fakultātes rīkotajā elektronikas olimpiādē piedalījās arī Ogres Profesionālās vidusskolas 3. kursa izglītojamais Arvis Gedušs. Olimpiādes 1. kārta norisinājās virtuāli, pildot uzdevumus elektroniski. Artis un vēl 24 labākie no visas Latvijas tika iekļauti olimpiādes 2. kārtā, kas ilga 2 dienas. Pirmajā dienā dalībniekiem bija iespēja doties ekskursijā uz uzņēmumiem “Latvijas Mobilais Telefons” un “Hanzas elektronika”. Arvis atzīst, ka uzzināja daudz jauna par šo uzņēmumu darbību un tehnoloģijām. Uz jautājumu par olimpiādes uzdevumiem jaunietis atbild, ka bija jārisina vairāki fizikas un elektronikas uzdevumi, jāuzzīmē elektroniskā shēma, jāaprēķina rezistoru slēgums un citi, kas viņam nesagādāja lielas grūtības. Pēc olimpiādes rezultātu apkopošanas tika noskaidrots, ka Arvis Gedušs ieguva 3.vietu 12. klašu grupā.
Par tradīciju ir izveidojusies izglītības programmas “Kokizstrādājumu izgatavošana” izglītojamo un viņu skolotāju došanās uz praktiskajiem semināriem. Arī šis gads nebija izņēmums un uz prakstisko semināru, kas notika Kuldīgā, devās skolotāji Ģirts Lapsa un Modris Hapanioneks, kā arī izglītojamie Arnolds Seidars un Rodrigo Sparāns. Šoreiz semināra dalībnieku uzdevums bija, izmantojot motorzāģi, no baļķa izveidot mašīnu. Skolotāji un jaunieši atzīst, ka tā ir brīnišķīga iespēja darboties komandā, parādīt skolā apgūtās prasmes un savu radošumu netradicionālā veidā.
Savukārt izglītības programmas “Grāmatvedība” 2. un 3. kursa izglītojamie ļoti nopietni pievērsās zinātniski pētniecisko darbu rakstīšanai, kas tika vērtēti kā kursa darbs mācību priekšmetā finanses un kredīts. Gan skolotāji, gan izglītojamie uzskata, ka ar zinātniski pētniecisko darbu rakstīšanu jaunieši mācās analizēt ekonomisko situāciju. Labākie zinātniski pētnieciskie darbi tika izvirzīti Ogres novada zinātniski pētniecisko darbu konkursam. 10.-12. klašu grupā 2. vietu ieguva Ingūna Plaude ar savu darbu “Inovatīvās ierosmes ģimenes budžeta plānošanā”. Vairāki izglītojamie rakstīja zinātniski pētnieciskos darbus, izvēloties Swedbank piedāvātos tematus, tā rezultātā, visi drosmīgie pētnieki tika uzaicināti uz Swedbank rīkoto “Jauno finanšu ekspertu” konferenci, kas notika 13. maijā Rīgā.
Izglītības programmas “Datorsistēmas” 3. un 4. kursa izglītojamie labprāt pierāda savas zināšanas, nokārtojot eksāmenus ECDL (Eiropas datorprasmju) sertifikāta iegūšanai, ko piedāvā Attīstības un Inovāciju mācību centrs. Interesentiem ir jāizpilda tādi 7 moduļi jeb tēmas kā teksta apstrāde, izklājlapas, prezentācijas programmas, datu bāzes, datoru lietošana un datņu pārvaldība, IT pamati, informācija un komunikācija. Mācoties tikai mācību priekšmetu “Informātika”, šī eksāmena veiksmīgai nokārtošanai ir par maz, jo katra moduļa izpildei ir dotas tikai 40 minūtes, tāpēc svarīgi pašam papildus attīstīt savas iemaņas datorprasmēs. Katrs no 20 Ogres Profesionālās vidusskolas topošais datorsistēmu tehniķiem, kuri bija pieteikušies šim pārbaudījumam, saņems arī šo ECDL sertifikātu.
Katru mācību gadu Ogres Profesionālās vidusskolas izglītojamajiem ir iespēja doties praksē uz ārzemēm Leonardo da Vinči projekta ietvaros. Šogad jaunieši 2 nedēļu praksē ir bijuši Portugālē, Itālijā un kvalifikācijas praksē Grieķijā un Maltā.
Četras 4. kursa meitenes - Līga Poļaka, Elīna Skangale, Laura Čaunāne un Kristīne Putniņa, kuras apgūst sekretāra profesiju, devās 14 nedēļu ilgā kvalifikācijas praksē uz Krētu. Jaunietes praktizējās dažādās iestādēs, piemēram, pieczvaigžņu viesnīcā un SPA centrā, tūrisma aģentūrā, informācija centrā un vietējās pašvaldības tūrisma departamentā. Pirmais, kas meitenēm likās ļoti atšķirīgs, bija attieksme darbavietā, Latvijā darba attiecības ir daudz lietišķākas, Grieķijā tās ir draudzīgākas un cilvēki ir atvērtāki. Pienākumi prakšu vietās bija dažādi, sākot ar klientu reģistrēšanu beidzot ar tūrisma maršruta izveidi. Meitenes atzīst, ka skolā iegūtā zināšanas varēja pielietot prakses laikā. |