ogresfakti Publicēts: 2010-10-15 08:32:00 / Pašvaldība
Ziņot redakcijai
Ar nākamā gada 1.janvāri plānots reorganizēt Ogres novada sociālos dienestus, informē Ogres novada domes preses dienests.
Reorganizējot Ogres, Madlienas, Suntažu, Taurupes sociālo dienestu, plānots izveidot jaunu iestādi – Ogres novada sociālo dienestu. Reorganizācijas mērķis ir optimizēt un uzlabot sociālo dienestu darbu.
Ogres novada sociālais dienests būs Ogres novada domes izveidota iestāde, kas nodrošinās sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu un pakalpojumu administrēšanu novadā personām, kuras savu pamatdzīves vietu reģistrējušas Ogres novada administratīvajā teritorijā. Sociālajā dienestā klientu apkalpošanu nodrošinās Ogres sociālais centrs (Ogres pilsētā un Ogresgala pagastā), Madlienas sociālais centrs (Suntažu un Lauberes pagastos), kā arī Taurupes sociālais centrs (Taurupes, Mazozolu, Meņģeles pagastos).
Dienesta mērķis – savas darbības teritorijā nodrošināt kvalitatīvu sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu iedzīvotājiem pēc to deklarētās dzīves vietas, palīdzēt personām, ģimenēm, personu grupām un sabiedrībai kopumā veicināt un atjaunot savu spēju sociāli funkcionēt, kā arī radīt šai funkcionēšanai labvēlīgus apstākļus; sniegt klientiem profesionālus sociālā darba pakalpojumus un atbalstu.
Sociālā dienesta struktūru veidos sociālā dienesta vadītājs, sociālie centri novadā (Ogres sociālais centrs, kura darbību nodrošinās sociālās palīdzības nodaļa, atbalsta nodaļa ģimenēm ar bērniem, sociālās aprūpes un rehabilitācijas nodaļa; Madlienas sociālais centrs; Suntažu sociālais centrs; Taurupes sociālais centrs), sociālo pakalpojumu struktūrvienības (krīzes centrs “Laipas” vardarbībā cietušajiem bērniem; ģimenes atbalsta dienas centrs; dienas centrs “Saime” cilvēkiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem un psihiskām saslimšanām; jaunatnes veselības centrs), Administrēšanas un informācijas nodaļa, Saimniecības nodaļa.
Ogres sociālā dienesta vadītāja Inta Auziņa skaidro, ka reorganizācijas procesā vislielākās izmaiņas ir Administrēšanas un informācijas nodaļas izveide. Nodaļas darbinieki veiks to, ko šobrīd paveic viens cilvēks – dienesta vadītāja, piesaistot speciālistus. Nodaļas darbinieki informēs iedzīvotājus par pašvaldības sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sfēru Ogres novada pašvaldības informatīvajā izdevumā, pašvaldības mājas lapā, plašsaziņas līdzekļos; nodrošinās sociālā dienesta datu vākšanu, apstrādi, analīzi, statistikas uzskaiti; nodrošinās sociālā dienesta dokumentu apriti; nodrošinās sociālā dienesta dokumentu uzkrāšanu, izmantošanu un saglabāšanu līdz nodošanai arhīvā; nodrošinās sociālā dienesta personāla vadību un darbinieku apmācību; nodrošinās sociālā dienesta projektu vadību un iepirkumus, kā arī sociālā dienesta sociālo centru darba koordināciju, konsultēs sociālā dienesta darbiniekus par juridiskajiem jautājumiem un nodrošinās dokumentu sagatavošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem. |