Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

www.delfi.lv
  Publicēts: 2010-09-17  13:09:00 / Kārtība
 
 Ziņot redakcijai  

Neizgulējies un noguris autovadītājs reaģē lēnāk, nespēj laikus pieņemt lēmumu vai pat uz sekundi iesnaužas, tāpēc, lai apzinātu miegaina autovadītāja bīstamību, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) mērīs šoferu nogurumu.

Miegainība tiek pielīdzināts braukšanai alkohola reibumā, portālam "Delfi" norādīja CSDD pārstāve Ieva Bērziņa. "Noguruma sekas pie auto stūres diemžēl ir ļoti traģiskas – nobraukšana no ceļa, grāvis, kūleņi, ieskriešana stabā vai frontālās sadursmes," norādīja CSDD pārstāve.

Statistika liecina, ka apmēram puse avāriju, kurās iet bojā autovadītāji un pasažieri, ir tādi negadījumi, kuros iesaistīts viens transportlīdzeklis. Negadījumu iemesli ir gan ātrums un neuzmanība, gan nogurums, kurš ir visgrūtāk pierādāmais fakts, uzsver CSDS.

Apzinoties miegaina autovadītāja bīstamību, CSDD pirmo reizi Latvijā uzsāk pētījumu, kura nolūks ir noteikt autovadītāju noguruma pakāpi. Pētījumu veiks speciālisti - fiziologi, kuri izmantos unikālu aparatūru, ar kuras palīdzību tiek reģistrētas acu zīlīšu spontānās svārstības.

CSDD vēlas uzsvērt, ka pētījums ir brīvprātīgs un anonīms.

Reids, kurā tiks mērīts autovadītāju nogurums, notiks piektdien pulksten 11 uz Pleskavas šosejas - stāvlaukumā pretim bijušai kafejnīcai " Sēnīte".




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

Voldemārs Laimnesis 
2010-09-17  13:27:36
A agresīvajiem braucējies turpmāk mērīs arī pautu diametru, un krāniha garumu. Bet agresīviem un pipelē vēl arī pētīs pautu šķērsgriezumu..

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  


© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības