ogresfakti Publicēts: 2009-08-18 07:52:00 / Izglītība
Ziņot redakcijai
Ogrē pirmsskolas vecuma bērnu sagatavošana skolai notiek ne tikai grupās, bet arī individuāli - Ogres novada pirmsskolas izglītības iestādes „Saulīte” telpās Ogrē, Ausekļa pr. 12. Mācības ir bez maksas, nodarbību laiki saskaņojami individuāli, sazinoties ar skolotāju Gaidu Poikāni pa tālruni 29942962.
„Arī bērnu dzīvi pirmsskolas vecumā skar pārmaiņas, nenoteiktība, ekonomiskās grūtības. Izglītības ministrija vairs nefinansē 5-6 gadīgo bērnu sagatavošanu skolai. Nezinu vai visi vecāki izprata, cik tas ir nopietni, bet pedagogi gan,” tā, gaidot jauno mācību gadu, atzīst pieredzes bagātā skolotāja Gaida Poikāne, kura nu jau vairāku gadu garumā skolas gaitām palīdz sagatavoties tiem bērniem, kuriem nepieciešama individuāla pieeja.
„Atzinīgi vērtējam Ogres novada pašvaldības attieksmi - šajos finansiāli grūtajos apstākļos netiek pārtraukta piecu un sešu veco gadu bērnu sagatavošana skolai,” atklāj G.Poikāne, „pretējā gadījumā bērniem būtu grūti iekļauties skolas darbā, rastos zema pašapziņa. Laiks, kad bērns rotaļājoties viegli uztver, pieņem, izprot, būtu palaists garām. Un katrs rīts ceļā uz skolu varētu sākties ar asarām.”
Tagad vecākiem, kuru bērni ir vecumā no 5 līdz 6 gadiem, Ogrē ir izvēle sūtīt bērnu uz bērnudārza “parasto” grupu vai apmeklēt individuālo apmācību pirmsskolas izglītības iestādē (PII) “Saulīte” vienu reizi nedēļā.
„Desmit gadu pieredze apstiprina, ka sagatavošana ir iespējama, jo mācību procesā piedalās arī kāds no vecākiem vai cits pieaugušais. Paralēli notiek vecāku cieša iesaistīšana. Bieži vien vecāki ir patīkami izbrīnīti par savu bērnu spējām. Ir arī pretēji, bet tas tikai rosina saskatīt skolotāja paņēmienu, izmantotās metodes, materiālus, jo mājās iesāktais darbs būs jānostiprina. Kopīgi pārrunājam, kā motivēt bērnu, kā izmantot rotaļpaņēmienus, par ko bērnu uzslavēt – rezultātu vai centību. Bērnu spēja pieņemt, izvēlēties dažādas lomas ir apbrīnojama, tā bērns spēj vieglāk koncentrēties, pārvarēt grūtības. Ļoti liela loma mūsu darbā ir iespējai ļaut bērnam izvēlēties – darba vietu, materiālu, secību. Tad viņš jūtas svarīgs, nozīmīgs, aug pašapziņa,” par individuālā darba pieeju skaidro pedagoģe.
Individuālo apmācību var apmeklēt tie bērni, kuri neiet bērnudārzā. Taču, kā uzsver G.Poikāne, īpaši izdevīgi izmantot individuālās apmācības iespējas ir:
bērniem, kuri mēģinājuši iet PII – bērnu grupā, taču patiesībā vairāk slimojuši nekā kā apmeklējuši nodarbības; bērniem, kuri ir īpaši attīstīti (lai neapstātos) un otrādi; bērniem, kuru dzīves vieta ir tālu no PII; bērniem, kuru vecāki noslogoti darbā, bet ir vecvecāki.
„Pieaugušais, kurš piedalās nodarbībā, turpinās mājās īsu laika sprīdi – 10 – 20 minūtes, bet regulāri, neradot bērnā nepatiku pret mācīšanos. Liels ir vecāku prieks par bērnu veiksmi, jo virzība notiek no katra bērna individuālās attīstības punkta. Grūtības un veiksmes izgaismojas daudz ātrāk un spilgtāk nekā strādājot ar 25 bērniem,” individuālās apmācības lomu bērna sagatavošanā skolai raksturo pedagoģe. |