Fakti.lv Publicēts: 2018-09-19 18:42:00 /
Ziņot redakcijai
Oktobrī katra komunālo pakalpojumu rēķina otrā pusē katra dzīvokļa īpašnieks Ogrē varēs iepazīties ar ikgadējo apsaimniekošanas tāmes projektu nākamajam gadam, informē SIA “Ogres Namsaimnieks” valdes loceklis Kaspars Grīnbergs.
Tādējādi tiek mainīta līdzšinējā kārtība, kad ar tāmju projektiem iepazīstināja tikai māju vecākos, uzticot viņiem pienākumu tālāk informēt dzīvokļu īpašniekus. Nu plānotā katra iedzīvotāja iepazīstināšana uzlabos visu mājas iedzīvotāju informētību, ļaujot savlaicīgi pārdomāt un pieņemt lēmumu par veicamajiem darbiem. Jāatceras, ka veicamie darbi mājām tiks rosināti pēc speciālistu veiktās apsekošanas, iepazīstoties ar māju tehnisko stāvokli. Iedzīvotājs bez atbilstošas izglītības to ne vienmēr spēj objektīvi novērtēt.
Plānots, ka līdz oktobra beigām turpināsies nolikuma izstrāde, lai precizāk noteiktu māju vecāko tiesības un atbildību. Paredzēts, ka jaunais nolikums uzlabos komunikāciju starp māju vecākajiem un SIA “Ogres Namsaimnieku”. Lielas izmaiņas komunikācijā ieviesušas arī jaunās datu aizsardzības prasības, kas liedz māju vecākajiem uzzināt, piemēram, komunālo maksājumu parādnieku vārdus.
Paredzēts arī precizēt tos dzīvokļu īpašnieku plānotos darbus, kuru veikšanai nepieciešama pašvaldības būvvaldes izsniegta apliecinājuma karte. Diemžēl SIA “Ogres Namsaimnieks” plānoto darbu veikšanu nereti apgrūtina šā brīža lielais pieprasījums būvdarbu jomā. Vairums būvnieku savu darba sezonu jau saplānojuši un papildus saistības nereti ar mieru uzņemties tikai par nesamērīgi augstu maksu. Tādēļ SIA “Ogres Namsaimnieks” iepirkumus plānotajiem iekšdarbiem, piemēram, kāpņutelpu remontam, iecerēts veikt ziemas mēnešos, kad pieprasījums pēc būvdarbiem nav tik augsts un līdz ar to cena varētu būt zemāka. Jāņem arī vērā, ka turpmāk darbus konkrētā mājā varēs veikt tikai tad, ja tai būs pietiekami lieli uzkrājumi to apmaksai. Ilgtermiņa kreditēšana no apsaimniekotāja puses, kā aģentūras laikos, vairs nebūs iespējama.
Diemžēl daudzdzīvokļu namos Ogrē problēmas joprojām sagādā uzņēmumi. Daļa no tiem pēc tam pārstāj eksistēt un tikai ar daļu izdodas vienoties par defektu labošanu garantijas laikā. Tikmēr kā solīts, SIA “Ogres Namsaimnieks” darbinieki veic vienīgi avāriju novēršanas jeb neatliekamos darbus. Materiāli to iegādei, saskaņā ar iepirkuma rezultātiem, tiek piegādāti no veikala-noliktavas “Depo”. Diemžēl plānoto darbu reālās izmaksas mēdz būt pat par 30% augstākas, nekā tās noteiktas, piemēram, pirms gada izstrādātajās kontroltāmēs. Tas nereti sarežģī plānoto darbu iepirkumu veikšanu. |