ogresfakti Publicēts: 2008-11-13 15:32:00 / Pašvaldība
Ziņot redakcijai

Domes lēmumprojekta skaidrojumā teikts, ka Liepu ielā, Ogresgala (Kārļi) ciemā nav ierīkota gājēju ietve vai veloceliņš, tādējādi iedzīvotāji ir spiesti pārvietoties pa ielas brauktuves malu, kas apdraud kājāmgājēju un velosipēdistu drošību.
Ogres novada domes perspektīvās attīstības nodaļas projektu vadītājs Edgars Pārpucis informē, ka projekta ietvaros paredzēts uzlabot satiksmes drošību, izbūvējot gājēju ietvi un veloceliņu, kā arī ielu apgaismojumu (ielas apgaismojuma stabus un kabeļus) Liepu ielas posmā. Līdz ar gājēju ietves un veloceliņa izbūvi ir nepieciešams veikt inženiertehnisko komunikāciju aizsardzību un pārvietošanu.
Projekta kopējās izmaksas – 170 tūkstoši latu. Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzfinansējums – 100'000,00 (62,1%). Valsts līdzfinansējums – 12'207,99 (7,58 %). Pašvaldības līdzfinansējums – 48'831,97 (30,32%)
Projektu plānots īstenot 7 mēnešu laikā.
Deputāts Pēteris Dimants norādīja, ka visur Eiropā pilsētas cenšas pieturēties pie vienota stila, bet Ogrē jaunajos veloceliņos un trotuāros vietām tiek izmantots bruģis, citur asfalts. Viņš aicināja vienotu stilu ieviest arī Ogrē. Savukārt deputāts Juris Tukišs aicināja veloceliņu izbūvēt vizmaz līdz Rankas upei, nevis tikai līdz veikalam, kā šobrīd plānots. Savukārt domes priekšsēdētājs Edvīns Bartkevičs iebilda, ka projekts jau gatavs un to pārtaisīt nav laika, jo tas drīz jāiesniedz. J.Tukišs aicināja vismaz nākamajā gadā paredzēt budžeta līdzekļus garāka veloceliņa izbūvei.
Deputāts Ludvigs Tibockis vaicāja, kāpēc rekonstrukcijai izvēlēta tieši šī iela. E.Pārpucis skaidroja, ka rekonstruējamās ielas tiek izvēlētas, balstoties uz noteiktiem kritērijiem, izvērtējot satiksmes drošību un citus faktorus. L.Tribockis vaicāja vai tiešām šobrīd rekonstrukcijai izvēlētās ielās ir bīstamākas, nekā, piemēram, Tīnūžu iela Ogrē. E.Pārpucis atzina, ka uz šo jautājumu nevar atbildēt.
Savukārt E.Bartkevičs skaidroja, ka Ogresgala iedzīvotāji domē vērsušies jau sen. Pilsētas mērs norādīja, ka nevar ielas rekonstruēt tikai Ogrē, Ogresgalā šādus darbus gaida jau daudzus gadus.
Deputāts Georgs Gutpelcs aicināja neaprobežoties ar nelielu veloceliņa posmu izbūvi. Viņaprāt, veloceliņa izbūve tikai vietām, piemēram, 400 metru garumā nav pietiekams iemesls, lai deputāti pirms vēlēšanām varētu dižoties: "Redz, mēs uzbūvējām veloceliņu!" G.Gutpelcs aicināja veloceliņu būvēt vismaz kilometru garu, vai, vēl labāk, no Ogresgala līdz pašai Ogrei. E.Bartkevičs iebilda, ka visu nevar izdarīt uzreiz, virzība notiekot soli pa solim, reālo iespēju robežās.
|