Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

ogresfakti
  Publicēts: 2010-02-15  12:26:00 / Ekonomika
 
 Ziņot redakcijai  

SEB bankas Ogres filiāles kredītņēmēju skaits, kam bija vai ir nepieciešams SEB bankas atbalsts saistību restrukturizācijai, ir zemāks kā vidēji valstī, informē SEB bankas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Agnese Strazda.

A.Strazda norāda, ka, pateicoties Rīgas tuvumam, bezdarba līmenis Ogrē ir mazāks kā vidēji Latvijā. Vērtējot kredītmaksājumu kvalitāti, SEB bankas dati uzrāda situācijas stabilizēšanos. Gada beigās samazinājies maksājumu kavētāju apjoms, pirmkārt, pateicoties SEB bankas atbalstam tiem kredītņēmējiem, kam radušās īstermiņa grūtības. SEB banka jau pagājušā gada sākumā uzsākusi iekšējās atbalsta programmas izveidi, tādā veidā gada laikā atbalstot vairāk kā 5000 mājsaimniecības, kurām sniegti dažādi risinājumi finansiālās spriedzes mazināšanai – piešķirtas kredītbrīvdienas, mainīta kredītu valūta, mainīti kredīta termiņi, atlikta daļa procentu maksājumu, veikta procentu kapitalizācija.
 
Kredītņēmēju maksātspējas atjaunošanos lielā mērā ietekmē arī procentu likmju kritums gan latu, gan eiro kredītmaksājumiem, mazinot finansiālo slogu uz mājsaimniecības budžetu, daļai kredītņēmēju ļaujot atgriezties ierastā kredītmaksājuma un saistību izpildes ietvaros. A.Strazda norāda, ka vērojama ekonomikas attīstības pamatrādītāju uzlabošanās, noteiktu biznesa jomu kontekstā vērojamas stabilizācijas pazīmes, kas atsaucas arī uz šo uzņēmumu darbinieku finansiālo stabilitāti un prognozējamību.

Savukārt Swedbank preses sekretāre Kristīne Jakubovska norāda, ka pagājušais gads vērtējams kā smagākais Latvijas ekonomikā šajā recesijas posmā un kredītkavējumu apjoms tieši saistīts ar ekonomisko situāciju un bezdarbu. “Pagājušā gada pirmajā pusē strauji sarūkot ekonomikai, palielinājās arī kredītu kavējumi. Savukārt pagājušā gada 2.pusē nedrošo kredītu pieauguma temps Latvijā un Baltijā bija kļuvis lēnāks. Pasaulē un arī Latvijā patlaban jau ir vērojamas pirmās stabilizācijas pazīmes, tomēr jāņem vērā, ka atgūšanās būs lēna,” norāda K.Jakubovska.

Swedbank jau no 2008.gada beigās izstrādājusi virkni risinājumu, kā palīdzēt godprātīgajiem klientiem, kuri nonākuši maksāšanas grūtībās ekonomikas recesijas dēļ. Īpašuma pārņemšana privātpersonu gadījumā vienmēr esot pati pēdējā izvēle. “Swedbank ir svarīga klientu stabilitāte ilgtermiņā. Jāatceras, ka veidojam attiecības ar klientu, nevis viņa mājokli, tāpēc mums svarīgākais ir saglabāt klienta finansiālo stabilitāti ilgtermiņā,” skaidro K.Jakubovska.

Abpusējā sadarbībā ar klientu Swedbank atrod dažādus restrukturizācijas risinājumus. Pagājušajā gadā Swedbank ar šādiem risinājumiem atbalstījusi vairākus tūkstošus grūtībās nonākušo kredītņēmēju visā Latvijā. Starp izplatītākajiem risinājumiem var minēt kredīta apmaksas termiņa pagarināšanu, īstermiņa saistību apvienošanu ar ilgtermiņa saistībām, tādējādi mazinot ikmēneša maksājumu. Starp risinājumiem ir arī maksājuma atlikšana uz laiku, pamatsummas atlikšana, aizdevuma likmes veida maiņa, kā arī aizdevuma valūtas maiņa.




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības