Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

LETA
  Publicēts: 2008-11-04  18:57:00 / Ekonomika
 
 Ziņot redakcijai  

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektors Dzintars Jakāns uzdevis atbildīgajām VID struktūrvienībām mēneša laikā izstrādāt jaunu VID autotransporta lietošanas kārtību.
VID struktūrvienībām uzdots izstrādāt jaunu autotransporta lietošanas kārtību, tajā nosakot transporta izmantošanu personīgām vajadzībām, izvērtējot gan noteiktos limitus, gan šoferu noslodzi un nepieciešamību. Tāpat uzdots izvērtēt dienesta automašīnu nepieciešamību vispār un nodrošināt efektīvu kontroles mehānismu.
Kā iepriekš ziņoja laikraksts "Diena", VID darbinieki ar dienesta automašīnu brauc uz mājām Bauskā, Limbažos, Salaspilī, Ogrē, Jelgavā, dažreiz mēnesī nobraucot līdz pat 300 latiem. Tāpat automašīnām noteikts salīdzinoši liels degvielas patēriņš, un pārtēriņa gadījumā VID darbiniekiem tas nav jāapmaksā.
Laikraksta rīcībā esošā informācija liecina, ka, piemēram, VID Stratēģiskās attīstības pārvaldes direktore Marina Baško septembrī ar darba vajadzībām paredzēto automašīnu nobrauca vairāk nekā 2000 kilometru. Ja parēķina, iznāk, ka lielāko daļu nobraukuma veido ceļš uz darbu un mājām Bigauņciemā.
"Dienas" rīcībā esošā informācija liecina, ka uz mājām Bauskā, Limbažos, Salaspilī, Ogrē un Jelgavā ar darba mašīnām brauc arī citi VID darbinieki.
VID iekšējie noteikumi paredz, ka darbinieki dienesta automašīnas nevar izmantot privātajām vajadzībām, vienlaikus tas nav arī aizliegts, jo VID nav tik lielas stāvvietas, kur mašīnas glabāt pēc darba laika beigām. Līdz ar to darbinieki drīkst glabāt automašīnas apsargātās teritorijās pie savas dzīvesvietas.
Ar darba mašīnām braukt uz mājām ārpus Rīgas pat vairāk nekā 70 kilometru VID darbinieki var diezgan netraucēti, jo kontroles sistēma par mašīnu izmantošanu ir vāja, rakstīja "Diena".
Līdzīgs secinājums ir arī pirms pāris mēnešiem veiktajā VID iekšējā auditā, kura mērķis bija izvērtēt iesniegto ceļazīmju aizpildīšanas kvalitāti un uzrādītās informācijas ticamību. Audita ziņojumā, kas ir laikraksta rīcībā, secināts, ka mašīnas izmantotas arī atvaļinājumā (4%) un notikusi vienlaicīga vairāku mašīnu vadīšana (7%). Formāla pieeja ir arī attiecībā uz patērēto degvielu. "Dienas" rīcībā esošā informācija liecina, ka darbiniekiem noteiktie degvielas limiti tiek regulāri pārkāpti. Atmaksāt pārtērēto summu darbiniekiem nevajag, un tā tiek norakstīta.
Tāpat arī apšaubāmi ir automašīnām norādītie degvielas patēriņi, vēstīja laikraksts. Degvielas patēriņu kontrolē un nosaka VID Autotransporta komisija. Saskaņā ar šīs komisijas aprēķiniem "rijīga" ir arī VID šefa Dzintara Jakāna dienesta mašīna "Audi A6", kas uz 100 km patērē 17 litrus degvielas. Vidēji normāls "Audi" patērē 10 litru uz 100 kilometriem. Ja tēriņš ir lielāks, "ar to auto kaut kas nav kārtībā vai arī tam ir sporta mašīnas motors", laikrakstam norādīja speciālisti "Audi" salonā.
Kā aģentūru LETA informēja VID Komunikācijas daļā, noteiktās degvielas patēriņa normas nenozīmē faktisko degvielas patēriņu. Degviela tiek norakstīta pēc faktiskā degvielas patēriņa - ceļazīmēs norādītā un ievērojot noteiktos nobraukuma limitus, nevis normās noteiktā.
VID skaidroja, ka faktiskais VID ģenerāldirektoram piešķirtās dienesta automašīnas degvielas patēriņš pēdējo trīs mēnešu laikā bija vidēji 13 litri uz 100 kilometriem.




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības